Huishoudelijke zorg
Wanneer u door ziekte, een handicap of beperkingen ten gevolge van uw leeftijd niet meer in staat bent om alle huishoudelijke werkzaamheden zelf uit te voeren en u hebt geen volwassen huisgenoot die (een deel) van deze taken over kan nemen, dan kunt u mogelijk een indicatie aanvragen bij de dienst WMO van uw gemeente.
De WMO consulent
Nadat u telefonisch contact hebt opgenomen met de WMO, zal in de meeste gevallen een consulent van de gemeente een afspraak met u maken. Hij of zij komt dan voor een huisbezoek naar u toe. Zij zal met u bespreken welke werkzaamheden u nog wel en welke u niet meer kunt uitvoeren en daarbij bepalen of u voldoet aan de criteria die de gemeente stelt voor een indicatie. Tijdens dit gesprek kunt u direct aangeven van welke zorgaanbieder u zorg wil gaan afnemen. Als u dit nog niet weet kunt u dit later doorgeven aan de gemeente.
De intake
Als wij van de gemeente bericht hebben ontvangen dat u een indicatie heeft gekregen, dan wordt een intake gepland. Tijdens de intake worden uw wensen besproken, wordt een ondersteuningsplan opgesteld en de zorgovereenkomst ondertekend.
Inzet van de zorg
U en uw nieuwe hulpverlener zullen de eerste periode een beetje aan elkaar moeten wennen. Uiteindelijk is iedereen anders en poetst iedereen anders. Wij adviseren u met uw hulpverlener te praten over wat u wel of niet prettig vindt, dan kan hij of zij daar rekening mee houden. Uw hulpverlener wil graag dat u tevreden bent en dat de zorg op een prettig manier kan worden verleend.
Evaluaties
Jaarlijks worden een groot deel van de cliënten gebeld, met hen wordt het afgelopen jaar telefonisch geëvalueerd. Het is niet mogelijk om iedere cliënt hierbij te bereiken. Mochten er veranderingen in uw situatie zijn waarbij u denkt dat deze van invloed zijn op de zorgverlening of het ondersteuningsplan dan kunt u contact opnemen met kantoor door te bellen naar 085-0495111 of mailen naar info@curacorde.nl.
Vervanging
Als uw hulpverlener ziek is of op vakantie gaat, dan informeert hij/zij u hierover. Uw hulpverlener inventariseert of vervanging wenselijk is en dit wordt doorgegeven aan kantoor. Wij streven er naar om zoveel mogelijk momenten te vervangen maar kijken hierbij naar een eerlijke verdeling van beschikbare mogelijkheden. Wanneer er een zorgmoment voor u is gevonden, wordt u hierover gebeld. Tijdens vakantie en ziekte moet u rekening houden met minder inzet en andere tijden en dagen.