Onze normen en waarden
Wij zijn geen poetsbedrijf! Onze medewerkers zijn zorgverleners die u ondersteunen bij huishoudelijke werkzaamheden waardoor u langer in staat bent thuis te kunnen blijven wonen. Hieraan zijn dan ook regels gebonden;
- Op grond van geloof, levensbeschouwing, afkomst, cultuur, geslacht, geaardheid of leeftijd wordt niemand beoordeeld of buitengesloten.
- Wij behandelen u met respect, wij verwachten dat u dat ook met ons doet.
- Ook telefonisch verwachten wij dat u ons op een fatsoenlijke manier te woord staat.
- Wanneer er tijdens het zorgmoment situaties ontstaan waarbij de hulpverlener zich onveilig, onprettig of zich niet in staat voelt het zorgmoment op een goede manier voort te zetten, kan de hulpverlener het zorgmoment beëindigen.
- Wij willen zoveel mogelijk rekening houden met uw wensen alleen is het niet altijd mogelijk om deze volledig in te willigen. Hierover gaan wij met u in gesprek.
- Tijdens vakantie of ziekte van uw medewerker kan het zijn dat u minder hulp ontvangt dan gebruikelijk.
- Wanneer u bericht ontvangt dat u niet leuk vindt (hulpverlener is ziek, kan niet komen, heeft vakantie of gaat stoppen) verwijt u dit de hulpverlener niet. Heeft u hier problemen mee, dan kunt u contact opnemen met kantoor.
- Onze hulpverleners worden ingewerkt om op een zo ergonomisch mogelijke manier te werken. Dit zal anders zijn dan u gewend bent. Wij verwachten dat u dit respecteert. Daarnaast werken zij bij meerdere cliënten en kunt u niet verwachten dat zij al uw wensen kunnen onthouden. U kunt hier natuurlijk op een respectvolle manier met elkaar over in gesprek gaan.
- Wij vinden het belangrijk dat de zorgmomenten zo prettig mogelijk verlopen. Wij vragen uw hulp om deze gezellig en plezierig te maken.
Wanneer kunnen wij u niet helpen of moeten wij de zorgverlening beëindigen
- Wanneer u tijdens het zorgmoment onder invloed bent van alcohol of verdovende middelen.
- Wanneer er sprake is van grensoverschrijdend gedrag (of hier sprake is wordt altijd bepaald door de hulpverlener)
- Wanneer de cliënt niet openstaat voor de geboden zorg.
- Wanneer de omgeving dusdanig vervuilt is dat dit een risico vormt voor de gezondheid van de hulpverlener.
- Wanneer er sprake is van discriminatie of agressie.
- Wanneer u, na een waarschuwing, vasthoudt aan gedragspatronen waarvoor u gewaarschuwd bent.
- Wanneer er niemand in de woning is tijdens het zorgmoment.
- Wanneer de complexiteit van de zorgvraag te hoog is waardoor niet op de juiste manier invulling kan worden gegeven aan het zorgmoment.
- Wanneer u niet de voorgeschreven materialen en handschoentjes in huis heeft of deze ernstige gebreken vertonen.
- Wanneer u geen geldige indicatie meer heeft en geen particulier zorg wil inkopen.
- Wanneer iemand in uw huishouden een indicatie heeft ontvangen vanuit de wet langdurige zorg en u geen persoonsgebonden budget wil aanvragen.