Cura Corde

Zorg vanuit het hart


Onze beloftes

  • U en uw vaste hulp blijven bij elkaar zolang beiden dit willen. Wij sturen nooit een andere hulp naar u toe om organisatorische redenen. 
  • U kunt altijd contact opnemen met uw vaste zorgbegeleider. Als er iets is of u heeft vragen, komen we naar u toe.
  • U organiseert en plant uw zorg direct met uw zorgverlener. U hoeft dus niet steeds contact op te nemen met uw zorgbegeleider of een afdeling planning als u iets wil verzetten.
  • Mocht er vervanging of aanvullende diensten nodig zijn en dit kan niet worden ingevuld door uw eigen zorgverlener, dan  overleggen wij altijd eerst met u hoe dit zo goed mogelijk ingevuld kan worden.
  • U behoudt uw eigen regie, u bepaalt wat u nodig heeft en wanneer dit wordt uitgevoerd. 
  • Bij ons bent u geen nummer en uw zorgverlener ook niet. Wij werken kleinschalig zodat u ons persoonlijk kent en wij u kennen.
  • U heeft altijd inzicht in wat voor uw zorg wordt gefactureerd en hoe groot uw resterende budget is. Onze zorgbegeleiders kunnen u helpen bij het digitaal insturen van de facturen en uw PGB administratie.
  • Wanneer u hulp nodig heeft door toedoen van een ziekte, beperking of ouder worden, heeft dat vaak niet alleen gevolgen voor uzelf. Ook voor de mensen om u heen zullen dingen veranderen. Zij zijn vaker nodig om u te ondersteunen en maken zich mogelijk zorgen. Wij vinden het belangrijk om, indien u dit wilt, de mensen om u heen te betrekken bij alle   gesprekken. 
  • Wanneer u specifieke wensen of zorgbehoeften heeft kunt u dit aan ons kenbaar maken. Wij zullen ons uiterste best   doen om u zo snel mogelijk een voorstel te doen hoe wij deze wens of zorgbehoefte kunnen invullen. Mochten wij niet zelf in staat zijn u een goede oplossing te bieden dan zullen wij op zoek gaan naar een aanbieder die dit wel kan. Op deze manier willen wij tot een uniek en divers aanbod komen dat niet achter een bureau is bedacht maar tot stand is gekomen door uw vraag.
  • Goede communicatie is voor ons heel belangrijk. Hoewel wij niet altijd in staat zullen zijn direct telefonisch of per email   antwoord te geven, beloven wij dat wij zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen twee werkdagen, contact met u opnemen om uw vragen te beantwoorden. 
  • Met een persoonsgebonden budget kunt u in principe bij iedere zorgaanbieder terecht. Lang niet iedere cliënt is er van op de hoogte dat zij  vrij zijn in het kiezen van een zorgverlener en kunnen overstappen wanneer zij dit  willen. Mocht onze manier van werken u niet bevallen dan zullen wij de overstap naar een andere zorgaanbieder van uw keuze zo soepel mogelijk laten verlopen.